ÇAVDAR TARLASINDA ÇOCUKLAR- J.D. SALİNGER (JEROME DAVİD SALİNGER)

Bu okulu hiç sevmiyorum. Hatta okulun alayı mallarla dolu. Gerçi ben okumayı da sevmiyorum. Okul okumayı tabi ki. Okulun bok gibi yurdunda kalıyorum. Oda arkadaşım var bir de. Salağın adı yok. Daha doğrusu var da ne önemi var. Sonuçta o bir salak. Siz ona salak diyebilirsiniz. Ben öyle diyorum.
Okuldan atıldım lan bugün. Şimdi ne halt edecez bilmiyorum valla. Anama ne diyecem. Pederi düşünmüyorum bile. Salla gitsin ya. Aziziye'nin(Konya'da bir cami) oradaki çay ocağına gideyim bari. Herifçioğlu közde çay yapıyor. Yanına bir de simit. Tamamdır, karnımızı doyurduk işte. Herifçioğlu dediğim cingenoğlu(çingene)
Bugün eve gidemem. Bari gazino yapalım biraz. Muhacir Pazarı'ndaki(Konya'da bir semt) gazinolara gittim. Ulan sabaha kadar konsomatris bütün paramı çırptı be. Para da kalmadı. Bari Rıza abinin dükkanına gideyim. Gitmez olaydım. Lavaboda bu Rıza abi saçlarımı okşamasın mı? Hemen fırttım. Ne demişler, zaman kötü kolla götü....

Şimdi inceleme sırası...
Diyeceksiniz ki bu yukarıdaki saçma sapan şey de ne. İşte size Çavdar Tarlasında Çocuklar kitabının kısa bir özeti. Bu hikayedeki olayların aynısı ya da bir benzerini kitapta okuyacaksınız zaten. Kitap, ergen bir çocuğun okuldan atılışını ve yaşadığı maceralardan sonra bir daha dönmek istemediği evine geri dönüşünü anlatıyor. Yalnız oldukça arabesk bir anlatım ve hikaye ile. Kimse kusura bakmasın yok argolu bir dili varmış, yok küfürler olabilirmiş... Geçelim bunları bir kalem dostlarım. Görüyorsunuz her şey orada, görüyorsunuz.
Yukarıdaki hikaye ne kadar arabeskse bu kitap da o kadar arabesk. Amerikan arabeski işte. Arabesk hayat her yerde aynı işte. 
Aslında bu bir kitaptan ziyade bir film olabilirmiş. Ha. bu arada bu kitabı bitirdim. Sıkıldım mı? Evet. Ama çok çok da değil. Bu kitap ne kattı bana? Koca bir hiç. Okumalı mısınız? Elinizde başka kitap yoksa boş durmaktan iyidir. Çok kitabınız varsa bu kitabı okumak tam bir zaman kaybı. Bir şey daha... Kitapta argo ve küfür mevcut. Bu yüzden benim kısacık metnimdeki küfür ve argolar sizi rahatsız etmesin. Her şey edebiyat için sonuçta değil mi? İyi okumalar.
Bu arada kitaptan galiba alıntı yapacak hiçbir cümle bulamadım. Evet, evet.. Bulamadım.


Görüyorsunuz dayı bu da.


Bu da Konya'da bulunan Aziziye Camii


Yorumlar